آمار طلاق در یکی از شهرهای ایران ***
نوشته شده توسط : زپو

 آمار طلاق در یکی از شهرهای ایران ***


آمار طلاق در یکی از شهرهای ایران ، مطلب آموزشی و تحقیق مناسبی برای رشته آمار بوده که به تفصیل در 21 صفحه تهیه شده است . در ادامه به مختصری از این تحقیق اشاره می نماییم :

دانلود مقاله آمار طلاق در شهرستان بابلبه صورت فایل word و قابل ویرایشمقدمه
جامعه شناسان ، مسائل اجتماعی را بر اساس نظریات مختلف جامعه شناختی مورد بررسی قرار می دهند و از نظریه ها و عقاید مختلف جهت تبیین مسائل و ضروریات استفاده می کنند . از جمله این تبیینات ، تبیین کارکردی است که طلاق را برای کل نظام اجتماعی لازم می داند و به آثار و نتایج آن توجه می نماید . بر این اساس از جمله کارکردهای طلاق عبارتند از :
پیشگیری از ایجاد مشکلاتی از قبیل انحرافات جنسی ، خودکشی ، اعتیاد به مواد مخدر ، سرقت و … زیرا خانواده ای که در آن اختلاف و نزاع و جدال و مشاجره و … وجود داشته باشد کانونی مناسب برای رفع نیازمندی های عاطفی و جسمانی و اقتصادی و روانی اعضای آن نخواهد بود و اگر فردی خود را مجبور به زندگی در چنین خانواده ای بیابد به علت وجود نیازهای فوق و در جهت پاسخگویی به آنها به انواع مشکلات و مسائل اجتماعی مبتلا می گردد . اما طلاق راه حل مناسبی است تابه این نیازها با ازدواج دیگری به طور مناسب و مشروع پاسخ داده شود .
بیان مسئله :
با بررسی آمار به این نتیجه می رسیم که با افزایش میزان تحصلات آمار طلاق در زوجین نیز افزایش پیدا می کند و این آمار یک مشکل اجتماعی در جامعه کنونی است ، در این تحقیق قصد داریم با بررسی بر روی رابطه میان میزان تحصیلات و طلاق به یک رابطه صحیح دست یابیم .
 اهمیت و ضرورت تحقیق :
اهمیت و ضرورت این تحقیق زمانی پیدا می شود که بر اساس آمارهای بدست آمده میزان طلاق در میان زوج های تحصیل کرده بسیار بالاتر از میزان طلاق در سطوح دیگر است و این باعث بروز یک بحران اجتماعی در جامعه خواهد شد ، بنابراین تحقیق و پژوهش در زمینه این مشکل اجتماعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد .
 هدف های کلی تحقیق :
هدفهای کلی تحقیق  را بر اساس این موارد طبقه بندی می نمائیم ،
الف  – بدست آوردن یک رابطه صحیح در زمینه تاثیر میزان تحصیلات بر میزان طلاق
ب– بدست آوردن یک راهکار اساسی برای حل این مشکل
ج – ریشه یابی مشکل و بدست آوردن نقطه نظرات و ایده آلهای طرفین
 فرضیه ها :
در گذشته کمتر در باره طلاق و عوارض سوء آن و علل پیدایش و افزایش آن و راه جلوگیری از وقوع آن فکر می کردند ، در عین حال کمتر طلاق صورت می گرفت و کمتر آشیانه ها بهم میخورد .مسلما تفاوت دیروز و امروز در این است که امروز علل طلاق فزونی یافته است . زندگی اجتماعی شکلی پیدا نموده است که موجبات جدائی و تفرقه و از هم گسستن پیوند های خانوادگی بیشتر شده است و از همین جهت مساعی دانشمندان و خیر خواهان تا کنون بجائی نرسیده است و متاسفانه آینده خطر ناکتری در پیش است .
 •        فرضیه اول:
میان میزان تحصیلات زوجین و میزان طلاق رابطه مستقیم وجود دارد .
•        فرضیه دوم:
میان میزان تحصیلات زن در خانواده و میزان طلاق رابطه مستقیم وجود دارد .
•       فرضیه سوم:
میان میزان تحصیلات در زوجین و میزان طلاق در خانواده رابطه مستقیم وجود ندارد .
 متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل :
تاثیر یا عدم تاثیر ویژگیهای میزان تحصیلات در زوجین بر عامل طلاق در خانواده
 متغییر وابسطه :
عبارت است از میزان تاثیر عامل طلاق در زن و مرد و تاثیر گذاری آن بر میزان طلاق در خانواده ها .
 تعاریف عملیاتی متغییر ها :
سطح تحصیلات
سطح تحصیلات واژه ای است که با میزان تحصیلات آکادمیک سنجیده میشود و در ایران به ترتیب کاردان ، کارشناس ، کارشناس ارشد ، دکترا و … میباشد
طلاق :
طلاق روبروی ازدواج است ، جدایی دائم زوجین به صورتی قانونی طلاق ( Divorce  ) خانوده می شود ، که بع عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است ناشی از مشکلات مختلفی باشد .

خرید و دانلود  آمار طلاق در یکی از شهرهای ایران ***






:: برچسب‌ها: آمار طلاق در یکی از شهرهای ایران , پروژه آمار طلاق در شهرستان بابل , آمار طلاق درایران , پروژه آمار طلاق در ایران , پروژه آمار طلاق در شهرستان , دانلود پروژه آمار , پروژه آمار طلاق در شهرستان زابل , پروژه آمار , پروژه آماری , دانلود پروژه آماری , دانلود تحقیق آمار , تحقیق آماری , دانلود تحقیق آماری ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: